Prezentuj biznes w regionie!
Serwis promujemy
w całej Polsce!

Katalog branżowy BizneswRegionie.pl reklamujemy na plakatach z mapami miast i powiatów. Plakaty wydajemy i bezpłatnie rozwieszamy w firmach, sklepach, instytucjach i urzędach w całym kraju od 25 lat!

Powiat kartuski

5 kluczowych umiejętności przywódczych, które powinien rozwinąć każdy menedżer

5 kluczowych umiejętności przywódczych, które powinien rozwinąć każdy menedżer

Rola współczesnych kierowników jest wymagająca. Muszą dbać o realizację celów firmy, a jednocześnie umiejętnie zarządzać pracownikami, by ich praca była efektywna. Tym samym muszą być czujnymi obserwatorami wiedzącymi, co motywuje do pracy. Zakres obowiązków managera może się różnić w zależności od organizacji, zawsze jednak powinien mieć odpowiednie kompetencje. Bez wiedzy i umiejętności nie byłby w stanie efektywnie zarządzać zespołem bądź działem. Jakie umiejętności przywódcze są najistotniejsze?


1. Zarządzanie czasem


Nie bez powodu zarządzanie czasem pojawia się na pierwszym miejscu zestawienia. Jest to niezbędnie, aby zachować wysoki stopień produktywności. Dobry menedżer potrafi delegować zadania, wyznaczać priorytety, by nie skupiać się na czynnościach nieistotnych. Organizacja i zarządzanie czasem przekłada się nie tylko na efektywność menedżera, ale efektywność całego zespołu.


2. Komunikacja interpersonalna


Menedżer codziennie jest w kontakcie z podwładnymi. Ma jasno wyznaczać cele i oczekiwania wobec pracowników. Jednocześnie musi udzielać konstruktywnej krytyki, być nastawiony na informacje zwrotne, słuchać. Komunikacja wspiera budowanie zaufania, zaangażowanie do pracy i pomaga tworzyć przyjazną atmosferę.


3. Rozwiązywanie konfliktów


Umiejętność ta wynika z poprzedniej. Wszędzie, gdzie jest grupa ludzi, dochodzi do konfliktów. Obowiązkiem menedżera jest wejście w rolę mediatora, by je rozwiązywać, szukać kompromisów i zachować harmonię. Umiejętność szukania satysfakcjonujących dla stron rozwiązań przekłada się na oczyszczanie atmosfery i podtrzymanie produktywności.


4. Motywowanie zespołu


Kolejną istotną cechą każdego dobrego przywódcy jest umiejętność motywowania zespołu. Bez ciągłego motywowania i inspirowania podwładnych w pewnym momencie ich wydajność zaczyna spadać. Jest to o tyle trudne, że każdy pracownik jest inny, ma inną osobowość i potrzeby. Menedżer musi więc przyjrzeć się, co w poszczególnych przypadkach będzie działało na danych pracowników. Motywacja może być zewnętrzna lub wewnętrzna.


5. Umiejętność szybkiego podejmowania decyzji


Środowisko biznesowe jest dynamiczne, jest mnóstwo zmian, do których trzeba się dostosować i równie wiele decyzji, jakie się podejmuje. Menedżer nie tylko musi umieć podejmować decyzje szybko, ale jednocześnie muszą być trafne, stąd ważna jest szybkie przeanalizowanie sytuacji.


Rozwijaj umiejętności przywódcze podczas szkoleń


Nie każdy został obdarzony przez naturę umiejętnościami przywódczymi, ale nie znaczy to, że nie może być dobrym menedżerem. Kompetencje może zdobywać i szlifować podczas specjalistycznych szkoleń z zarządzania. Tam też pozna nowoczesne narzędzia i techniki zwiększające efektywność zarządzania zespołem i sobą. W zależności od tego, jaki jest charakter działalności firmy i nad którymi umiejętnościami chce pracować kierownik, warto skupić się na innych kursach. Tak samo inaczej do wyboru podejdzie początkujący menedżer i ten, który od lat zdobywa doświadczaniu w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Szeroki wybór szkoleń na kadry zarządzającej jest na stronie https://wartoszkolic.pl/szkolenie/kategoria/szkolenia-zarzadzania/. Duży przekrój tematów pozwoli dopasować szkolenie do potrzeb różnych osób.


 

Partnerzy