Gadżety i upominki reklamowe przez ostatnie dekady ewoluowały. Kiedyś były przede wszystkim nośnikiem informacji, na temat marki czy firmy. Dzisiaj ich rola jest o wiele większa. Budują bowiem świadomość marki także poprzez swoją oryginalność. Dlatego wybierając gadżety reklamowe dla swojej firmy, warto wcześniej dokładnie przemyśleć, na co postawić. Co w ogóle mamy do wyboru? I co najważniejsze, czym się przy nim kierować?
Za sukcesem długopisów, ołówków czy smyczy reklamowych stoi przede wszystkim ich funkcjonalność. Są to jednak upominki, które mogą dzisiaj zbyt łatwo zniknąć w gąszczu innych podobnych produktów. Oczywiście nadal są to upominki i gadżety reklamowe, które pełnią swoją promocyjną rolę. Jeśli jednak chcemy się wyróżnić i naprawdę zapaść w pamięć swoich klientów, warto się nieco wysilić i postawić na bardziej oryginalne produkty.
Przy czym wcale nie muszą być one drogie. Bardziej chodzi tutaj o coś nieszablonowego, a równocześnie funkcjonalnego. Czyli coś, co będzie budować pozytywne skojarzenia z naszą marką. Przy czym powinny być to gadżety dobrej jakości, pozostawiające po sobie jak najlepsze wrażenia. I najlepiej, aby były powiązane jakoś z profilem działania naszej firmy czy organizacji.
Tym, co sprawia, że jesteśmy zapamiętywani, jest przede wszystkim oryginalność, czyli coś, co zaskakuje i nie pozostawia obojętnym. Oryginalne upominki i gadżety reklamowe robią naprawdę świetną robotę promocyjną. Po prostu zostają zapamiętane w pozytywny sposób. Na czym jednak ta wyjątkowość ma polegać? Jest to prostsze, niż się wydaje. Czasami wystarczy postawić na gadżety wykonane z ciekawych i niecodziennych materiałów, takie jak:
- drewniana pamięć USB
- długopis ze słomy pszenicznej
- etui na smartfona
- wykonane z filcu bambusowy brelok do kluczy z lampką LED
- korkowy eko portfel
- smycz wykonana z recyklingu
- breloczek bambusowy z podstawką pod smartfona
Są to tanie, funkcjonalne i niezwykle oryginalne produkty, które można z łatwością znakować grawerem laserowym lub nadrukiem. A to zaledwie kropla w oceanie możliwości, bo ciekawych i nieszablonowych gadżetów reklamowych jest naprawdę wiele i z łatwością można je dopasować do profilu działania firmy. Obok tych tańszych są również produkty z wyższej półki, które także warto włączyć do swojej oferty. Na co w tym przypadku postawić?
Upominki reklamowe z wyższej półki to zazwyczaj produkty, które odznaczają się bardzo wysoką funkcjonalnością i jakością wykonania. Do popularnych wysokogatunkowych gadżetów reklamowych należą między innymi:
- sprzęt elektroniczny (np. głośniki bluetooth, powerbanki, kamery sportowe, słuchawki)
- sprzęt turystyczny (np. plecaki, kubki termiczne, okulary, walizki)
- markowe akcesoria piśmiennicze (np. długopisy Parker czy Waterman)
Oczywiście do upominków i gadżetów reklamowych z wyższej półki można zaliczyć o wiele więcej produktów. Jedynym warunkiem jest tutaj możliwość ich znakowania nadrukiem lub grawerem reklamowym. Wymienione powyżej przedmioty należą jednak do grupy tych, które cieszą się dużą popularnością i uznaniem wśród klientów.