Poszukiwanie odpowiedniego biura to proces żmudny i czasochłonny. Skuteczne określenie potrzeb pozwoli na szybsze dostosowanie formy do nowej rzeczywistości.
Łódź to trzecie pod względem liczby ludności (po Warszawie i Krakowie) miasto w Polsce. Podaż powierzchni biurowej w mieście osiągnęła w pierwszym kwartale 2022 roku rekordowe 611,5 tys. mkw., co możliwe było dzięki wprowadzeniu na rynek 22,8 tys. mkw. nowo wybudowanych nieruchomości biurowych. W budowie pozostaje wciąż 71,6 tys. mkw., które trafić mają na rynek już w najbliższych kwartałach.
Jak szybko rozpocząć procedurę?
Jednym z głównych elementów, na jakie przedsiębiorcy zwracają uwagę podczas poszukiwania odpowiedniej przestrzeni, jest powierzchnia. Metraż, jaki jest niezbędny dla potrzeb przedsiębiorstwa, zależy w głównej mierze od jego liczebności. Przepisy BHP określają, że na jednego pracownika musi przypadać minimum 2 mkw. wolnej powierzchni. Jak podają eksperci, optymalna przestrzeń to 6 do 10 mkw. Wszystko zależne jest oczywiście od liczebności zespołu, specyfiki danej branży i rozpiętością struktury organizacyjnej. Mała firma z branży IT, która w dużej mierze bazuje na pracy w sieci, może zadowolić się kilkoma biurkami najętymi w formie coworkingu. Duże przedsiębiorstwo z rozwiniętymi działami towarzyszącymi może zająć cały budynek lub piętro.
Eksperci szacują, że powierzchni biurowej powyżej 1000 mkw. należy szukać nawet do dwóch lat przed rozpoczęciem pracy w nowym środowisku. Dla powierzchni mniejszej niż 500 mkw. dla małego przedsiębiorstwa ten czas można śmiało skrócić do 6 miesięcy. Mikrofirmy znajdą powierzchnie dla siebie nawet w ciągu jednego miesiąca.
Jak znaleźć odpowiednią przestrzeń biurową?
Najczęściej zaczyna się od przeglądania ogłoszeń w Internecie. Jeśli szukasz przestrzeni biurowej w Łodzi warto sprawdzić oferty wynajmu biur dla biznesu w Investmap. Istotne jest określenie potrzeb i oczekiwań stawianych przed poszukiwaną nieruchomością. Według ustalonych kluczy następuje analiza wstępnie wyłonionych propozycji, która powinna doprowadzić do wyłonienia najlepiej dopasowanych ofert.
Czasochłonnym, ale niezwykle ważnym krokiem jest oglądanie powierzchni biurowych. Ten sposób pozwala ewentualnym najemcom na przemyślane dokonanie wyboru, istotnej dla dalszego funkcjonowania firmy. Przed podjęciem ostatecznej decyzji warto przekalkulować kilka ważnych kwestii tj. koszt prac wykończeniowych, dostosowania biura do eksponowania własnej marki czy czasu i kosztu przeprowadzki.