Niemal co trzeci polski przedsiębiorca jest niezadowolony z działalności organów podatkowych - wynika z badań przeprowadzonych przez PwC wśród firm w Europie Środkowo-Wschodniej. Z badań wynika również, że ponad połowa przedsiębiorców odwołuje się od decyzji pokontrolnych skarbówki.
Zdaniem PwC, nasi przedsiębiorcy na tle Europy Środkowo-Wschodniej są znacznie częściej niezadowoleni z działania organów podatkowych. Na niezadowolenie wskazało 31 proc. z nich, a 57 proc. poinformowało, że odwołuje się od decyzji pokontrolnych polskiej skarbówki.
Zaledwie 43 proc. respondentów ocenia pomoc udzielaną przez organy podatkowe jako dobrą lub bardzo dobrą, 38 proc. jako zadowalajacą, a 19 proc. uznało, że uzyskane wyjaśnienia nie były zadowalające.
Za najczęstrze przyczyny niezadowolenia z działalności organów skarbowych wymienia się: długie terminy rozstrzygania lub odpowiadania na zapytania, brak rozliczalności i profesjonalizmu urzędników, przedłużające się kontrole skarbowe oraz obsługa infolinii.
Od Polski większe niezadowolenie z działalności organów podatkowych odnotowano jedynie w Słowenii. Na przeciwległym biegunie znalazła się Słowacja i Litwa.