Prezentuj biznes w regionie!
Serwis promujemy
w całej Polsce!

Katalog branżowy BizneswRegionie.pl reklamujemy na plakatach z mapami miast i powiatów. Plakaty wydajemy i bezpłatnie rozwieszamy w firmach, sklepach, instytucjach i urzędach w całym kraju od 25 lat!

Powiat łukowski

Odzież służbowa - o czym pamiętać wybierając strój pracowniczy?

Odzież służbowa - o czym pamiętać wybierając strój pracowniczy?

Przy prowadzeniu własnej działalności pracodawcy często stają przed ciężkim wyborem, jakim jest dobranie odpowiedniego uniformu dla zatrudnianych osób. Ma on nie tylko pełnić funkcję ochronną, ale także kreować pozytywny wizerunek firmy. Czym warto kierować się przy doborze odzieży służbowej dla pracownika? Poniżej znajdziesz kilka praktycznych uwag.


Spójność wyglądu


Na początku warto zastanowić się, jak chcemy prezentować naszego pracownika. Schludny i dobrze dobrany ubiór może być równie ważny co rzetelna obsługa klienta. Odpowiednia odzież działa jak wizytówka naszej firmy — dzięki temu możemy sprawić, że będziemy postrzegani jako bardziej profesjonalni w swojej dziedzinie. Jakie elementy stroju powinniśmy wziąć pod uwagę?


- Logo firmy — umieszczenie logo firmy stanie się znakiem rozpoznawczym naszych pracowników. Najprostszym sposobem będzie skorzystanie z usługi druku na materiałach. Więcej informacji o drukowaniu na odzieży znajdziesz tutaj: https://www.natura.slupsk.pl/post/druk-dtg-nadruk-cyfrowy-dtg.


- Miejsce pracy — strój powinien odzwierciedlać wizerunek naszej firmy — w przypadku takich miejsc jak bank lub lotnisko, warto postawić na elegancki ubiór dla pracowników. Z kolei sklepy stacjonarne pozwalają na więcej swobody, dlatego w takim wypadku sprawdzi się nawet zwyczajny t-shirt.


- Kolorystyka i krój dobrze jest też zadbać, aby ubrania pasowały do siebie. Niekoniecznie muszą być identyczne — najważniejsze, aby klienci byli w stanie rozpoznać, kto jest pracownikiem wśród innych interesantów.


Stworzenie stroju, który wpisuje się w charakter firmy, ułatwi wyróżnienie się od konkurencji. Ponadto pozytywny odbiór pracownika przełoży się na większą satysfakcję klienta, a co za tym idzie — zbudowanie renomy na rynku.


Uwzględnij potrzeby pracowników


Oprócz roli reprezentacyjnej strój pracowniczy musi być także funkcjonalny. Odzież służbowa powinna być dobrana adekwatnie do panujących warunków w pracy. Potrzeby osób pracujących na zewnątrz będą różnić się od tych, którzy wykonują swoje obowiązki w zamkniętych pomieszczeniach. Jej zadanie polega więc na zapewnieniu odpowiedniej wentylacji lub ochrony przed deszczem, czy zimnymi temperaturami. Odzież przeznaczona do pracy na świeżym powietrzu powinna być zatem dostosowana do pory roku. Oczywiście musimy też dobrać krój z uwzględnieniem postury pracowników, co przełoży się na ich komfort oraz swobodę ruchu


Pamiętajmy również o zainwestowaniu w odpowiedni materiał. Dobrze sprawdzą się stroje uszyte z włókien naturalnych, jak len lub bawełna, dzięki czemu skóra będzie mogła oddychać. Z kolei podczas pracy w trudnych warunkach kluczowe będą ubrania wykonane z tkanin technicznych. Sprawdzają się one podczas intensywnego wysiłku fizycznego i wspierają ciało w niesprzyjającej pogodzie.


Kiedy konieczne jest zapewnienie odzieży służbowej?


W sytuacji, gdy wykonujemy zawody technologiczne lub sanitarne, regulacje dotyczące ubioru zawarte są przepisach bezpieczeństwa i higieny pracy. Wykonywanie takiej pracy wiąże się z ryzykiem zniszczenia lub zabrudzenia ubioru — z tego powodu pracodawca jest prawnie zobowiązany do zapewnienia specjalistycznej odzieży. Obowiązek ten nie obejmuje pracowników biurowych lub w dziale sprzedaży, którzy zazwyczaj sami są odpowiedzialni za należyte prezentowanie się w miejscu zatrudnienia. Nie oznacza to jednak, że nie warto przyznać im służbowego uniformu. Jak wspomnieliśmy wyżej, może to pozytywnie wpłynąć na odbiór prowadzonej działalności! 


Kiedy konieczne jest zapewnienie odzieży służbowej?


 

Partnerzy